Thursday, April 23, 2009

Turning 8 months

My daughter turned eight months 2 days ago. This morning when I left for work, her nanny said, "Wave goodbye to Mommy!" And she did it on her own, for the first time! Our nanny has been pretty good at training her - everyday she has been saying these same words while holding my daughter's hand to teach her to wave. So now my baby can understand the words and wave!

宝宝对声音很敏感,也很明白人声和纯音乐的区别。每次我给她放音乐,音响一开她就会把头转向音箱的方向。但很快她就继续玩。但如果我放的是歌,有人声,她就会一直盯着声音的方向,一脸迷惑。有次我抱着她走到音箱那里,她就使劲往前探,又用手去抓,想看那后面是什么,好象想看看是不是有人。对她来说从一开始音乐就是从音响发出来的,所以她不奇怪, 但大概从听我唱歌知道歌声是人发出来的,所以听到歌声但不见人就特迷惑。

宝宝现在还是只会倒着爬。她在字母拼的垫子上爬的时候,每次爬到边上,虽说眼睛看不见,但她能感觉到脚已伸出垫子,接触到地板,于是自动转90度接着朝小屁股的方向爬!

宝宝总是把我们做的新动作当成是逗她玩。前几天有个晚上偏热,她又总是不停地翻身又爬来爬去,我就拿本小书给她扇风,结果她咯咯咯地笑起来。和她玩藏猫猫,把她脸蒙起来然后再移开,她也笑得不行。

No comments:

Post a Comment